Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” pasākumi
2.novembrī 2b, 3a, 3b, 3c klasēm notika Stikla mākslas studijas „Glass Point” nodarbības „Iepazīsti stikla mākslu”.
Skolēniem pastāstīja par stiklu, tā īpašībām, daudzveidīgām apstrādes iespējām. Ar lielu interesi skolēni noskatījās īsfilmu, par to, kā top dažādi stikla priekšmeti.
Nodarbības laika skolēni izgatavoja dekorus no krāsainām stikla loksnēm, kombinējot tos uz iepriekš sagatavotas stikla pamatnes sirds veidā.
Katrs varēja justies kā stikla mākslinieks un veidot radošo darbu mozaīkas tehnikā. Skolēnu izgatavotie dekori ceļos uz stikla kausēšanas krāsni, lai pārtaptu īstos mākslas darbos, jo pats kausēšanas process notiks stikla studijas ”Glass Point” darbnīcā - stikla kausēšanas krāsnī 800 grādos.
30.novembrī 4d klases skolēni piedalījās Liepājas teātra tiešsaistes mācībizrādē “Kā top teātris?”.
Mācībizrāde bija veidota kā performatīva tiešsaistes nodarbība, kuras galvenais mērķis ir atraktīvā un saistošā formātā parādīt jauniešiem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu.
Liepājas teātra aktieri atraktīvā un saistošā formātā parādīja skolēniem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu. Ar mācībizrādes palīdzību skolēnos tiek radīta izpratne par teātra darbības pamatiem un visdažādāko profesiju nozīmi un ieguldījumu teātra darba uzturēšanā.
30 novembrī 6b un 6c klases skolēni varēja izdzīvot muzikālā un izglītojošā nodarbībā “Ritma un skaņu pasaulē”. Kopīgā instrumentu saspēlē, praktiski darbojoties, iepazina dažādus perkusiju instrumentus no visas pasaules, kā arī guva pirmās iemaņas ritma spēlē.
Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros pie mums viesojās lieliskie mūziķi un perkusionisti Nils Īle un Maija Sējāne – Īle.
Nodarbības sākumā skolēni iepazinās ar āfrikāņu bungām – džambām. Viņi uzzināja, ka instruments ir izgatavots no izdobta koka, kas pārvilkts ar mājlopa ādu. Katrs klātesošais varēja izmēģināt spēlēt ar instrumentu, iestudēt īsu muzikālu fragmentu un izpildīt to kanonā. Abi mūziķi nodemonstrēja skaņdarbu uz bungām un džambas, atklājot daudz jauna un neredzēta par ritma spēku un tā daudzpusīgo skanējumu Pēc tam varēja iepazīt un izmēģināt dažādu tautu mūzikas instrumentus (perkusijas), kā arī veidot kopēju muzikālu kompozīciju.
Caur muzikālu piedzīvojumu skolēniem bija iespēja uzdrošināties līdzdarboties, ieklausīties citos un gūt iemaņas improvizācijā. Viņu atsauksmes bija tikai pozitīvas un sajūsmas pilnas.
2 decembrī 5a, 5b, 5c klases piedalījās Laboratorium aizraujošajā pasākumā “Mākslas un zinātnes krustpunkti”.
Interaktīvā nodarbībā skolēni uzzināja kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot latviešu filmu “Dvēseļu putenis”, tie rādīja, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri utt. Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām.
7. decembrī 4a, 4b, 4c klases skolēni piedalījās digitālajā piedzīvojumā “Sapraši un nesapraši”.
„Sapraši un nesapraši” bija Liepājas teātra tiešsaistes izrāde. Tas ir stāsts par brāli un māsu, kuru ģimenē ierodas adoptētais brālis Aleksandrs, kuru sākotnēji pieņemt nemaz nav viegli. Bērni dodas ceļojumā fantāziju pasaulē, lai atrastu pazaudēto lelli Bambolīnu. Protams, kā vienmēr, ikkatrs ceļojums ir pārbaudījums, kura laikā bērniem ir gan jāsadraudzējas, gan jāspēj tikt galā ar dažādiem sarežģījumiem.