Kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” kopš 2018. gada rudens nodrošina skolēniem valsts apmaksātu iespēju regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes tā attīstot kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, mazinot sociālo nevienlīdzību un spēcinot lepnumu par savu valsti un tās cilvēkiem. Programmas ietvaros skolēni iepazīst kultūras norises mūzikā, teātrī, dejā, cirkā, vizuālajā mākslā, kino, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, literatūrā un grāmatniecībā, kas sniedz māksliniecisku baudījumu, raisa pārdomas par personīgi nozīmīgiem un sabiedriski aktuāliem jautājumiem, izklaidē un vienlaikus palīdz paplašināt redzesloku un apgūt mācību saturu. Veidota kā holistiska, starpdisciplināra programma, tā apvieno resursus un veicina sinerģiju kultūras un izglītības jomu darbībā. Programma nostiprina sabiedrības izpratni par kultūras īpašo lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā. Tā sniedz nozīmīgu ieguvumu kultūras nozarei, sekmējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai, paaugstinot radošo profesionāļu nodarbinātību, kā arī veidojot nākotnes auditoriju. |
3.novembrī pie 3.klašu skolēniem Latvijas skolas soma ietvaros, viesojās Operetes teātra pārstavji ar izglītojošu lekciju-izrādi “Operetes radošā laboratorija”, kas skatāma ar virtuālās realitātes 3D brillēm, skatītājam virtuāli nokļūstot paša iestudējuma centrā uz skatuves, zālē vai aizkulisēs VEF kultūras pilī, piedzīvojot pārsteidzoši reālas klātbūtnes efektu un aktīvi sekojot notikumiem visapkārt, 360° radiusā. Ceļojuma gaitā skolēni uzzināja, ar ko operetes un muzikālā teātra žanrs atšķiras no dramatiskā teātra, kas ir aktiermeistarība un ko var uzskatīt par īstu hereogrāfiju, kas ir scenogrāfija un kādēļ nepieciešami rekvizīti, kurā vietā teātrī atrodas parters, bet kur balkons, kas ir mistiskās skatuves kulises un citus terminus. |
Teātris un ES izrāde “Mana dzimšanas diena”Rudens, ziema, pavasaris vai vasara, DZIMŠANAS DIENA ir liels un aizraujošs notikums katram no mums. Dzimšanas dienai piemīt īpaša burvestība, jo tā ir diena, kurā notiek dažādi brīnumi – rīts šķiet citādāks, dienas ritums savādāks un svētku saviļņots ir mazais jubilārs. Dzimšanas diena – ir īpaša diena, kad visi tevi atceras un domā tikai par tevi. Tas ir brīnums, kurā spēles, blēņošanās, smiekli un jautrība sit augstu vilni. Ar šādu izrādi 14.oktobrī Āgenskalna sākumskola sāka savu 25 gadu jubilejas nedēļu, pateicoties iniciatīvai “Latvijas skolas soma”. Arī Baltais Lācis grib skaisti nosvinēt savu dzimšanas dienu, tikai viņš nezina, kā to darīt?! Kurš palīdzēs Baltajam Lācim? Viņa draugs Surikāts? Varbūt Varde? Vai tomēr Tītariene? Kuru izvēlēties? Laika ir pavisam maz… „Mana dzimšanas diena” ir jautra izrāde bērniem! Izrāde ir veidota tā, lai mazie skatītāji aktīvi piedalītos izrādes norisē. Kopā ar izrādes varoņiem 3.- 4.klašu skolēni metās aizraujošā dzimšanas dienas svinēšanas priekā. Izrāde iemācīja skolēniem labsirdību, laipnību un pieklājību. |
Āgenskalna sākumskolas 4.-5. klašu skolēni piedalās SIA “P.N.R.”- virtuālais planetārijs nodarbībā „Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”Mūsu skolas 4. - 5. klašu skolēniem 2019.gada 15.oktobrī iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespēja klātienē piedalīties SIA “P.N.R.”- virtuālais planetārijs nodarbībā „Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”. Nodarbībā skolēni iepazina mākslu, izmantojot tehnoloģiju iespējas. Leļļu un animācijas izrādi skolēni skatījās virtuālajā realitātē, izmantojot 3D brilles. Planetārijā tiek izmantotas ciparu tehnoloģijas, kas ne tikai ļauj demonstrēt zvaigžņotas debesis un izplatījumu visā tās daudzveidībā, bet arī ļauj izveidot unikālu "grimšanas efekta klātbūtni" tā , ka tas pilnībā apvij jaunieti un viņa redzes loku. 4.-5.klases skolēniem bija iespēja papildināt savas zināšanas, ielūkoties mākslas pasaulē, iepazīt mākslas darbus. Skolēniem bija aizraujoši redzēt senos, aizvēsturiskos alu zīmējumus, galveno varoni - zēnu Leo; aizraujoši bija skatīties, ka atrodies Leonardo da Vinči piezīmju grāmatā un saprast, ka zēnu sauc tāpat kā Leonardo da Vinči; uzzināt, ka Leonardo savas piezīmes lasīja spoguļa priekšā, jo tās bija ačgārnas un to, ka Leonardo da Vinči rakstīja no kreisās uz labo pusi- spoguļrakstā; stāsta būtība- izglābt krāsas un atcerēties stāstījuma galveno domu, ka jāliek lietā iztēli, jo kāda gan būtu pasaule, ja nebūtu krāsu un ja vien būs tādi zēni kā Leo, tad māksla neizzudīs. Skolēniem bija iespēja iepazīsties ar mūsdienīgiem mākslas izpausmes līdzekļiem un mākslinieku, kurš ar tehnoloģiju palīdzību apvieno mākslu un Latvijas literatūru. |
Liepājas ceļojošais cirka “Beztemata” rotaļuzvedums "Cirka pasaule2019. gada 15.oktobrī mūsu skolā pie 1.- 2. klašu skolēniem viesojās Liepājas ceļojošais cirks “Beztemata”, kas parādīja, ka brīnumi notiek ne tikai pasakās, bet arī ikdienā, un tos iespējams paveikt ikvienam no mums. Cirka meistari kopā ar mazajiem skatītājiem izspēlēja brīnumu pilnas ainas no L. Kerola “Alises Brīnumzemē”. Alise atgriežas Brīnumzemē, lai piedzīvotu visai traku un brīnumu pilnu jampadraci kopā ar dullajiem draugiem no Lūisa Kerola slavenās grāmatas “Alise Brīnumzemē”. Ziemassvētku Brīnumzemē viņa tiek ierauta maģijas pilnās svinībās kopā ar Balto trusi, Cepurnieku un Sulaini, kas rādīs burvju trikus. Cirka izrāde iemācīja būt drosmīgiem, aktīviem un cītīgiem sportotājiem. |
Smilšu kino izrāde “Sprīdītis”16.oktobrī mūsu 3. – 4.klašu skolēniem bija lieliska iespēja iepazīties ar netradicionālu kino veidu – smilšu kino. Iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros aktu zālē demonstrēja smilšu kino filmu “Sprīdītis”. Šī patiesi bija jauna un interesanta pieredze gan skolēniem, gan skolotājiem. Mākslinieces veiklās roku kustības 40 minūšu garumā veidojot sižetu un attēlojot filmas varoņus, lika izbrīnā plati ieplēst acis ne vien bērniem, bet arī skolotājiem. Varoņu gaitas spilgtināja mūzikas pavadījums un aktiera balss, kas katram filmas varonim prata atrast īsto intonāciju un skanējumu. Izrādes galvenie notikumi tika parādīti, izstāstīti un uzzīmēti skatītāju acu priekšā un redzami uz ekrāna. Skolēni uzzināju, kas ir smilšu kino un kādi priekšmeti jāmācās, lai saskanīgi veidotu šādu uzvedumu. |
Leļļu teātra “Tims” koncertprogramma "Mežā”17.oktobrī 1.-2.klašu skolēni noskatījās dziesmoto stāstu par Latvijas skaistāko, dārgāko, veselīgāko. Stāstu par mežu! Saudzējot un vairojot Latvijas zeltu, mēs iegūstam daudzas sev un sadzīvei nepieciešamas lietas tai skaitā arī grāmatas! Un grāmatās mēs atkal uzzinām par mežu! Neaizmirsīsim, arī par uzvedību un piesardzību atrodoties mežā! Koncertprogrammas laikā tika aktualizētas tēmas par meža saudzēšanu, meža nepiesārņošanu un, ka nedrīkst kurināt ugunskurus! Tas viss notika muzikāli interaktīvā koncertprogrammā “Mežā”! |
Izzinoša spēle “Mūsu Latvijas noslēpumi”Iniciatīvas ,,Latvijas skolas soma’’ ietvaros 2019. gada 17.oktobrī mūsu skolā norisinājās pasākums ,,Mūsu Latvijas noslēpumi’’. To organizēja biedrība ,,Cita Rīga’’. Tajā piedalījās 3.klašu skolēni. Pasākumā spēlējām lielformāta spēli ,,Mūsu Latvijas noslēpumi’’. Tas radīja ne tikai interesi, bet arī stiprināja valstisko piederību Latvijai un ļāva palūkoties uz mūsu valsti no cita skatu punkta. Skolēniem bija jāparāda savas zināšanas par Latvijas novadiem, pilsētām, upēm, kalniem un citām Latvijas bagātībām. Nodarbības laikā uzzinājām daudz interesantu faktu par Latviju. Šī bija atraktīva nodarbība skolā, kur dalībnieki iepazina Latvijas daudzveidību. Katra aktivitāte sastāvēja no trīs daļām - tika spēlēta lielformāta spēle "Mūsu Latvijas noslēpumi", tika pildīti atraktīvi uzdevumi par Latvijas “noslēpumiem”, kā arī tika veidoti “noslēpumu” ceļveži, kas palika dalībnieku rīcībā. |
Prāta spēle “Trāpi simtniekā”17.oktobrī iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros norisinājās prāta spēle “Trāpi simtniekā!” 6. klašu komandām. Tās mērķis ir veicināt skolēnu interesi par Latvijas valsti un tās kultūras vērtībām, attīstīt kritisko domāšanu un spēju sadarboties komandā. Uzmanība, veiklība, spēja saklausīt, intuīcija, loģika un prasme darboties komandā palīdzēja skolēniem rast atbildes uz interesantajiem spēles jautājumiem. Kurš gan nevēlas izaicināt citus un parādīt savas zināšanas par Latvijas vēsturi, mūziku, dabu, ģeogrāfiju, mākslu? Prāta spēles gaitā dalībnieki neformālā atmosfērā pilnveidoja savas iemaņas strādāt komandā, uzņemties atbildību, ātri reaģēt netipiskās situācijās, kritiski domāt, vērtēt un loģiski analizēt informāciju, kas saistīta ar Latvijas vēsturi, kultūru, ģeogrāfiju, zinātni un sportu. Lielu interesi un aizrautību radīja jautājumi, kuros atbildes bija ietvertas to saturā un savdabīgā interpretācijā par Latvijas zīmoliem. Azartu izsauca ātrās reaģēšanas jautājumi. Katrs pasākuma dalībnieks ieguva kaut ko vērtīgu: spēju atrast, sistematizēt un atlasīt pareizo informāciju, paļauties ne tikai uz savām zināšanām, bet intuīciju, likt lietā erudīciju un loģiku. Spēli novadīt pie mums atbrauca ciemiņi - biedrība “ Kultūras artefakts”, kuri ieradās no Daugavpils Universitātes. |
Ditas Baļčus teātra izrāde "Viņš ir pliks"“Latvijas skolas somas” ietvaros 18. oktobrī 5. - 6. klašu skolēniem bija lieliska iespēja apmeklēt teātra izrādi “Viņš ir pliks!”, ar mūsdienīgu skatuves versiju, ko režisēja Dita Balčus. Tā vēsta par visos laikos aktuālo H.K. Andersena pasaku “Karaļa jaunais tērps”. Muzikāla, interaktīva izrāde – modes šovs ar klaunādes elementiem. Kāds Karalis bija tik pārņemts ar jauniem tērpiem, ka izdeva visu naudu, lai vienmēr būtu izmeklēti, mūsdienīgi ģērbies. Viņš bieži apmeklēja teātra izrādes, koncertus, izstādes un rīkoja svētkus, tikai tāpēc, lai varētu izrādīt savus jaunākos zīmolu tērpus. Ja par citiem karaļiem parasti dzird, ka viņi atrodas valsts padomē, tad par šo vienmēr dzirdēja, ka viņš patlaban pārģērbjoties. Šoreiz karaļvalsts gatavojas īpaši vērienīgiem svētkiem, kuriem nauda netiek žēlota – tiek izgatavoti Goda vārti un Karalis pasūta sev nebijušu tērpu ar gaismas rakstiem un maģiskām īpašībām, kuru var ieraudzīt tikai tie, kas ir gudri… Skolēni atradās improvizētā mode skatē ar īstu “mēli”, gaismām un šova vadītāju. Modes skate bija laikmetīga un muzikāla. Izrāde stāsta mums par vērtībām, kas katram ir nozīmīgs šajā dzīvē. Un karalim vērtīgākais bija viņa ārējais izskats un ārišķība! Izrāde bija skaļa, neparasta, tomēr tajā bija dziļš zemteksts: “Kas dzīvē ir pats svarīgākais? Ko cilvēki uzskata par mākslu? Un galvenais - nesekot muļķa “karalim”, bet būt ar savu viedokli.” |
Leļļu izrāde „PŪCES PIENS”7.februarī Latvijas skolas somas ietvaros notika leļļu teātra izrāde “Pūces piens” 1.-2.klašu skolēniem. Rūķu vīram vārdā Ķērpītis ļoti garšo piens, bet nepatīk pūces. Viņš nolemj padzīt Pūci no piemājas meža, lai varētu Pūces ūjināšanas netraucēts baudīt pienu. Taču, līdz ar Pūces pazušanu, Ķērpīša govs nez kāpēc sāk dot aizvien mazāk un mazāk piena, līdz piens pazūd pavisam. Izrādās, ka dabā viss ir saistīts un Pūce ieņem savu svarīgo vietu dabas procesu ķēdē, kas ļauj augt sulīgam āboliņam. Vai rūķa apņēmība ir spēcīgāka par lepnumu? Vai Ķērpītim izdosies panākt līdzsvara atjaunošanos dabā? Vai viņam vispār ir jel kāda nojausma, kā to izdarīt? Vai pūces ir līdzīgākas rūķiem, nekā govīm? Tie ir labi jautājumi, uz kuriem atbildes zina tikai paši rūķi! Iepazīstieties ar šiem gudriniekiem, noskatoties ceļojošā leļļu teātra izrādi “Pūces piens”! Izrādē ir nedaudz mūzikas, daudz cilvēcības un viena neliela pazemes ala, kurā reizēm dzīvo viens no leļļu teātra darbiniekiem. |
Leļļu teātra “Tims” izrāde “Mošķu diena”21.februāra pēcpusdienā 1.- 2.klašu skolēni tika aicināti uz skolas zāli, lai noskatītos leļļu teātra “ Tims” sagatavoto izrādi “ Mošķu diena” mūsu valsts simtgades programmas “ Latvijas skolas soma “ ietvaros. Skatītāji iepazinās ar ludziņas galveno varoni Tāli, kurš nemācēja labi izturēties pret savu papagaili, izsmēja un apvainoja draugu Tontonu, negribēja pabarot Kraukli ar maizes drupačiņām… "Katrā no mums mīt lieli un mazi mošķi, kurus mēs paši neredzam. Pieklājibmošķis, dusmu mošķis, kaitinātājmošķis un vēl daudz un dažādi, labi un slikti mošķi, par kuriem tu uzzini no saviem draugiem, vecākiem vai skolotājiem. Veicinot labklājību, draudzību un kultūru ieteicams pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no šiem, pašam neredzamiem un nevēlamiem draugiem. Par to cik ātri un vienkārši tas ir izdarāms to mēs uzzinājām noskatoties muzikālo leļļu izrādi ‘’Mošķu diena.’’" Muzikālā un krāsainā ludziņa lika mums visiem padomāt, ko šodien esam darījuši nepareizi, vai neesam kādu aizvainojuši, sāpinājuši. Un, ja tas tomēr ir noticis, cik svarīgi ir palūgt piedošanu un ikdienā izturēties laipni un pieklājīgi. |
Latvijas skolas somas aktivitātes mūsu skolā.Šajā mācību gadā mūsu skolēniem bija iespēja piedalīties dažādās digitālo kultūras norīšu aktivitātēs.1.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties tiešsaistes izrādi “Vol.1 ANTIŅŠ”. Aktieris kopā ar skolēniem ļāvas Antiņa ideālajai sapņu pasaulei, un izzināja, kā, atrodoties četrās sienās, ar apkārt esošajām lietām paši varam būvēt savas sapņu pasaules. Izrāde deva iespēju arī attālināto mācību laikā, visai klasei kopistiski piedzīvot teatrālu piedzīvojumu, kura mērķis ir darbināt bērnu fantāziju un dot piemēru, ka teātris var notikt it visur un par aktieriem, skatuvi vai specefektiem tajā var kļūt ikviena mājās atrodamā lieta vai vieta. Vēl 1.klašu skolēni piedalījās nodarbībā “Herberta Dorbes pasaka “Aina ar brālīti meklē cālīti”” Nodarbība veicināja skolēnu prasmes spriest par latviešu grāmatniecību – vienu no Latvijas kultūrvērtībām. Nodarbības sākumā skolēni iepazina rakstnieka Herberta Dorbes darba kabinetu, kurā sarakstīta pasaka, ar rakstnieka manuskriptiem, 1973.gada Liepājas skolēnu ierakstītām atsauksmēm par pasaku Dorbes mājas viesu grāmatā. Nodarbības laikā skolēni noklausījās grāmatas fragmentu pazīstamā mūziķa Intara Busuļa lasījumā, tika pārrunātas arī pasakā paustās atziņas. Nodarbības noslēgumā, pārbaudot un nostiprinot zināšanas, skolēniem piedāvāja izspēlēt Kahoot spēli “Herbertam Dorbem 127”. 2.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties digitālo izrādi “MISIJA: ZEME” - zinātniska fantāzija bērniem par nākotni. Izrāde “Misija Zeme” rosināja radoši un atbildīgi domāt par vidi, kurā dzīvojam. Bērni kopā ar abiem pētniekiem izzināja mūsu planētas rašanās noslēpumus un gatavojās doties kosmosa misijā, bet saskarās ar magnētiskajām vētrām, skābajiem lietiem, kiberērgļa uzbrukumiem, risināja problēmas ar kosmosa kuģi un citus negaidītus sarežģījumus. 3 acd klases skolēni noskatījās Pantomīmas un cirka izrādi un meistarklasi. Pantomīmas un cirka izrādē, kurā tēli ar dažādiem, pilnīgi atšķirīgiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem spēja attēlot jeb izstāstīt savu stāstu. Pēc izrādes mākslinieki iepazīstināja skolēnus ar cirka mākslas pamatiem, dažādām izrāžu formām, kā arī sniedza nelielu meistarklasi, mudinot skolēnus izmēģināt pantomīmas un plastiskās akrobātikas pamata tehnikas. 3b klases skolēni piedalījās nodarbībā “Kas ir interpretācija? Skaidro māksliniece Luīze Rukšāne”. Nodarbībā par interpretāciju māksliniece Luīze Rukšāne skaidroja sarežģītā termina “interpretācija” nozīmi saprotamā veidā, aicinot bērnus izstrādāt interpretāciju par konkrētu tēmu, izmantojot aplikāciju metodi. Nodarbībā Luīze iepazīstināja ar citu mākslinieku interpretatīvajiem darbiem, tādējādi uzskatāmi parādot, kā interpretācija tiek veidota mākslinieciskā izteiksmē, un sniedzot ieskatu šī termina pielietojumā mākslas pasaulē. 4.klases skolēni noskatījās tiešsaistes koncertlekciju “Sprādziens mūzikā”, kurā apskatīts, kā populārā mūzika attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitiem, 90. gadu popkultūra un mūsdienas. Koncertlekcija bija kā ceļojums laikā, izzinot, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu. Aplūkoja arī to, kā Latvijā izpaudās katrs no šiem žanriem, un izpildīja arī latviešu komponistu dziesmas, lai varētu gūt iespaidu arī par mūsu spilgtākajiem mūzikas šedevriem. 5a, 6bc klases skolēniem bija iespēja piedalīties virtuālajā nodarbībā “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero””. Burvju mākslinieki Dace un Enrico Pecoli (Pezzoli) iepazīstināja ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un šīs jomas attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Skolēni izzināja oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību un izteiksmes līdzekļus, kāds bija pirmais populārākais burvju triks pasaulē, redzēja tā demonstrējumu, bija liecinieki cilvēka levitācijas iespējamībai un bija daļa no “trīsgalvainas Amazones džungļu puķes” ilūzijas. Nodarbības laikā skolēniem bija iespēja izstaigāt maģisko Iluzionisma muzeju, – teātri divos stāvos, kā arī ieskatīties slavenā amerikāņu iluzionista Hudini atslēgu noslēpumu kambarī un uzzināt, kurš burvju mākslinieks pirmais izdomāja burvju Kino trikus. 5bc un 6a klases skolēni piedalījās Liepājas teātra tiešsaistes mācībizrādē “Kā top teātris?”. Mācībizrāde bija veidota kā performatīva tiešsaistes nodarbība, kuras galvenais mērķis ir atraktīvā un saistošā formātā parādīt jauniešiem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu. Liepājas teātra aktieri atraktīvā un saistošā formātā parādīja skolēniem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu. Ar mācībizrādes palīdzību skolēnos tiek radīta izpratne par teātra darbības pamatiem un visdažādāko profesiju nozīmi un ieguldījumu teātra darba uzturēšanā. |
Āgenskalna sākumskolas pasākumu plāns iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros 2020./2021.mācību gadā I.semestrim | |||
Plānotais norises laiks | Pasākums | Norises vieta | Klase |
1.oktobris 14.30 | Aizraujošs ceļojums Latvijas Nacionālā teātra labirintos teātra zinātnieces Ritas Melnaces vadībā | Latvijas Nacionālais teātris | 2.b |
8.oktobris | Muzejpedagoģiskā programma "Sports Latvijā” | Latvijas sporta muzejs | 3.a |
15.oktobris | Muzejpedagoģiskā programma "Sports Latvijā” | Latvijas sporta muzejs | 3.c |
29.oktobris 11.40 12.40 | Teātra izrāde "Māja zem varavīksnes" | Āgenskalna sākumskola | 1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 2d |
2. novembris 11.40 | "Aizraujoša un izglītojoša pusdienlaika aktivitāte – iepazīt vienas no lielākajām un skaistākajām Latvijas ērģelēm" | Rīgas Doma evaņģēliski luteriskā draudze | 6.b |
4. novembris 11.40 | "Aizraujoša un izglītojoša pusdienlaika aktivitāte – iepazīt vienas no lielākajām un skaistākajām Latvijas ērģelēm" | Rīgas Doma evaņģēliski luteriskā draudze | 6.a |
5.novembris | Muzej pedagoģiskā programma "Sports Latvijā” | Latvijas sporta muzejs | 3.b |
6.novembris 8.50 | Izglītojošais koncerts "Atklāj ģitāru” | Āgenskalna sākumskola | 5a, 5b, 5c |
9. novembris 11.40 | "Aizraujoša un izglītojoša pusdienlaika aktivitāte – iepazīt vienas no lielākajām un skaistākajām Latvijas ērģelēm" | Rīgas Doma evaņģēliski luteriskā draudze | 5.a |
11. novembris 11.40 12.40 | "Aizraujoša un izglītojoša pusdienlaika aktivitāte – iepazīt vienas no lielākajām un skaistākajām Latvijas ērģelēm" | Rīgas Doma evaņģēliski luteriskā draudze | 5.c |
16. novembris 11.40 | "Aizraujoša un izglītojoša pusdienlaika aktivitāte – iepazīt vienas no lielākajām un skaistākajām Latvijas ērģelēm" | Rīgas Doma evaņģēliski luteriskā draudze | 6.c |
16. novembris 8.50 9.40 | Nodarbības stikla mākslā. Stikla studija “Glass Point | Āgenskalna sākumskola | 3.a, 3.c |
19.novembris 20. novembris | Interaktīva nodarbība "Nofilmē savu filmu” | Āgenskalna sākumskola | 4.a, 4.b, 4.c |
29.novembris | Muzejpedagoģiskā programma "Sports Latvijā” | Latvijas sporta muzejs | 3.d |
10.decembris 11.40 12.40 | Pedagoģiskā programma "Sveču nozīme Latviešu tautas tradīcijās" | Āgenskalna sākumskola | 3.b, 3.d |
16.decembris | Pedagoģiskā programma "Sveču nozīme Latviešu tautas tradīcijās" | Olaine | 5.b |
Āgenskalna sākumskolas pasākumu plāns iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros 2019./2020.mācību gadā II.semestrim | |||
Plānotais norises laiks | Pasākums | Norises vieta | Klase |
7.februāris 11.40 | Leļļu izrāde „PŪCES PIENS” | Āgenskalna sākumskola | 1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 2d |
11.,12.,13. februāris 10.00 | INTERAKTĪVĀ SPĒLE “SŪNU CIEMA ZĒNI”. | Andreja Upīša memoriālais muzejs. | 6a, 6b, 6c |
21.februāris 13.00 | Leļļu izrāde "Mošķu diena" | Āgenskalna sākumskola | 1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 2c, 2d |
5.marts 9.40 un 11.40 | Radošā darbnīca "Mana runas pārliecība". | Āgenskalna sākumskola | 6a, 6c, |
12.marts 14.00 | Aizraujošs ceļojums Latvijas Nacionālā teātra labirintos teātra zinātnieces Ritas Melnaces vadībā | Latvijas Nacionālais teātris | 1.b |
13.marts 8.50 | Izglītojošais koncerts "Atklāj ģitāru" | Āgenskalna sākumskola | 5a, 5b, 5c |
25.,26.,27 marts Pēc grafika | Muzej pedagoģiskā programma "Sports Latvijā” | Latvijas sporta muzejs | 2a, 2b, 2c, 2d |
9.aprīlis Pēc grafika | Stāstniece skolā – “Valodas bagātība" | Āgenskalna sākumskola | 2a, 2b, 2c, 2d |
15.,16.,17. aprīlis Pēc grafika | Interaktīva nodarbība "Nofilmē savu filmu” | Āgenskalna sākumskola | 4a, 4b, 4c |
20.aprīlis 12.40 | Radošā darbnīca "Mana runas pārliecība". | Āgenskalna sākumskola | 6.b |
29. aprīlis 9.40 | Izrāde "Plastmasas huligāni" | Āgenskalna sākumskola | 3a, 3b, 3c, |
20.,21.,22. maijs Pēc grafika | Muzej pedagoģiskā programma "Rīga leģendās un teikās" | Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs | 2a, 2b, 2c, 2d |
22.maijs 11.40 un 12.40 | Pedagoģiskā programma "Sveču nozīme Latviešu tautas tradīcijās" | Āgenskalna sākumskola | 1a, 1c |
Āgenskalna sākumskolas pasākumu plāns iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros 2019./2020.mācību gadā 1.semestrim | |||
Plānotais norises laiks | Pasākums | Norises vieta | Klase |
14. oktobris, 10.00 | Teātris un Es izrādeizrāde “Mana dzimšanas diena” | Āgenskalna sākumskola | 3.a, 3.b, 3.c, 4.a, 4.b, 4.c |
15. oktobris, pēc grafika | Interaktīvā nodarbība "Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu “ | Āgenskalna sākumskola | 4.a, 4.b, 4.c, 5.a,5.b, 5.c |
15. oktobris, 10.00 | Liepājas ceļojošais cirks “Beztemata” rotaļuzvedums "Cirka pasaule" | Āgenskalna sākumskola | 1.a, 1.b, 1.c, 2.a, 2.b, 2.c, 2.d |
16. oktobris, 9.40 | Smilšu kino izrāde “Sprīdītis” " | Āgenskalna sākumskola | 3.a, 3.b, 3.c, 4.a, 4.b, 4.c |
17. oktobris, 13.00 | Leļļu teātra “Tims” koncertprogramma "Mežā | Āgenskalna sākumskola | 1.a, 1.b, 1.c, 2.a, 2.b, 2.c, 2.d |
17. oktobris, pēc grafika | Izzinošā spēle "Mūsu Latvijas noslēpumi” | Āgenskalna sākumskola | 3.a, 3.b, 3.c |
17. oktobris, pēc grafika | Prāta spēle “Trāpi simtniekā” | Āgenskalna sākumskola | 6.a, 6.b, 6.c |
18.oktobris, 12.00 | Ditas Baļčus teātra izrāde "Viņš ir pliks" | Āgenskalna sākumskola | 5.a, 5.b, 5.c, 6.a, 6.b, 6.c |
Nodarbība nostiprināja literatūras stundās apgūto sasniedzamo rezultātu: lasot autoru dzeju un izpildot dažādus runas vingrinājumus, skolēni trenē atmiņu, attīsta runas, saskarsmes un kustības prasm
1. klašu skolēniem programmas ,,Latvijas skolas somas’’ ietvaros bija iespēja iepazīties ar ,,Teātris azotē’’ komisku izrādi ,,Soliņš’’. Izrāde bez vārdiem stāsta par divām neparastām meitenēm, kas sastopas parkā uz soliņa. Lai gan abas ir ļoti atšķirīgas, tieši žonglēšana palīdz abām sadraudzēties un saprasties.
Izrādes laikā skolēniem bija iespēja ne tikai vērot uz skatuves notiekošo, bet arī iesaistīties izrādes aktivitātēs un lomu spēlēs kopā ar aktieriem.Ja mēs – PELES nebūtu tik bailīgas, tad droši varētu teikt, ka mēs būtu cilvēku labākie draugi! Neticat? Tad padomājiet, kāpēc cilvēks datora kursoru nosauca par peli? Tikai aiz mīlestības?! Kāpēc cilvēks mūs – PELES iesēdināja raķetē un aizsūtīja kosmosa dzīlēs? Tāpēc, ka cilvēks mums uzticas!
Un šodien 2.-3. klašu skolēniem programmas Latvijas skolas soma ietvaros bija iespēja kopā ar pelēm atklāt pasaules brīnumus, izzināt noslēpumus un radoši apgūt seno un mūsdienu matemātiku.
Teātris un ES
Savā koferī nesdams trikus, mūziku, kā arī dažādas noderīgas un nenoderīgas lietas, klauns Cronopio ierodas jaunā (vai varbūt sen pazīstamā?) vietā. Cronopio uzbura komisku un sirsnīgu ne pārāk veikla ceļotāja tēlu un humora valodā runāja par lielām un mazām pazīstamām tēmām. Šo skaisto izrādi “Pačamamo” Latvijas skolas soma ietvaros, izbaudīja 2.-3.klašu skolēni.
Rīgas cirks
Rūķu ciemā dzīve rit savu ierasto gaitu. Visi rūķi stāda kāpostus, lai novāktu bagātīgu ražu. Bet tā ir būtiski apdraudēta, jo to laika gaitā ir sacaurumojuši tauriņu kāpuri (uz vienas kāpostgalviņas rūķi ierauga vienu kāpuru, kurš grauž kāposta lapu). Par laimi, kāpostu grauzējs ir tik niecīgs, ka rūķiem nesagādā problēmas tikt ar to galā. Tomēr tas sarūgtina kāpuru mammu – Tauriņu.
Vai gaisīgais Taurenis spēja stāties pretī rūķu lepnībai un augstprātībai? Vai Rūķi saprata, ka nedrīkst darīt pāri tiem, kas ir mazāki, vājāki, savādāki?
To 1.klašu skolēni uzzināja noskatoties leļļu izrādi “Mēness Taurenis”, programmas Latvijas skolas soma ietvaros.
3.c klase apmeklēja Dzelzceļa muzeju un esam apmierināti ar šo pasākumu. Bijām pieteikuši divas nodarbības vienlaicīgi (klase dalījās divās daļās). Viena nodarbība bija par tavaika lokomotīves uzbūvi un pašiem iespēja to pagatavot no kartona. Otra nodarbība, kuru apmaksāja Skolassoma.lv, kopā ar gidu izstaigājām dažādus vilcienu vagonus, par kuriem gids pastāstīja vēsturiskus un interesantus faktus.
Nodarbības laikā iepazinām muzeja vagonu un lokomotīvju kolekciju, izzinājām tvaika lokomotīves uzbūvi un darbības principus. Pat tie bērni, kuri jau bija bujuši šajā muzejā, jutās pārsteigti un apmierināti ar nodarbību, jo ir pavisam citas sajūtas, kad ir iespēja iekāpt un tuvumā aplūkot I Pasaules kara laikā būvēto un Latvijā līdz pat 20. gadsimta 70. gadiem ekspluatēto šaursliežu (600 mm) dzelzceļa lokomotīvi vai arī iekāpt vairāk nekā 100 gadus vecos vilcienos. Noteikti iesakam arī citiem šo nodarbību!