Latvijas skolas somas aktivitātes mūsu skolā.
Šajā mācību gadā mūsu skolēniem bija iespēja piedalīties dažādās digitālo kultūras norīšu aktivitātēs.
1.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties tiešsaistes izrādi “Vol.1 ANTIŅŠ”. Aktieris kopā ar skolēniem ļāvas Antiņa ideālajai sapņu pasaulei, un izzināja, kā, atrodoties četrās sienās, ar apkārt esošajām lietām paši varam būvēt savas sapņu pasaules.
Izrāde deva iespēju arī attālināto mācību laikā, visai klasei kopistiski piedzīvot teatrālu piedzīvojumu, kura mērķis ir darbināt bērnu fantāziju un dot piemēru, ka teātris var notikt it visur un par aktieriem, skatuvi vai specefektiem tajā var kļūt ikviena mājās atrodamā lieta vai vieta.
Vēl 1.klašu skolēni piedalījās nodarbībā “Herberta Dorbes pasaka “Aina ar brālīti meklē cālīti””
Nodarbība veicināja skolēnu prasmes spriest par latviešu grāmatniecību – vienu no Latvijas kultūrvērtībām. Nodarbības sākumā skolēni iepazina rakstnieka Herberta Dorbes darba kabinetu, kurā sarakstīta pasaka, ar rakstnieka manuskriptiem, 1973.gada Liepājas skolēnu ierakstītām atsauksmēm par pasaku Dorbes mājas viesu grāmatā.
Nodarbības laikā skolēni noklausījās grāmatas fragmentu pazīstamā mūziķa Intara Busuļa lasījumā, tika pārrunātas arī pasakā paustās atziņas. Nodarbības noslēgumā, pārbaudot un nostiprinot zināšanas, skolēniem piedāvāja izspēlēt Kahoot spēli “Herbertam Dorbem 127”.
2.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties digitālo izrādi “MISIJA: ZEME” - zinātniska fantāzija bērniem par nākotni.
Izrāde “Misija Zeme” rosināja radoši un atbildīgi domāt par vidi, kurā dzīvojam. Bērni kopā ar abiem pētniekiem izzināja mūsu planētas rašanās noslēpumus un gatavojās doties kosmosa misijā, bet saskarās ar magnētiskajām vētrām, skābajiem lietiem, kiberērgļa uzbrukumiem, risināja problēmas ar kosmosa kuģi un citus negaidītus sarežģījumus.
3 acd klases skolēni noskatījās Pantomīmas un cirka izrādi un meistarklasi.
Pantomīmas un cirka izrādē, kurā tēli ar dažādiem, pilnīgi atšķirīgiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem spēja attēlot jeb izstāstīt savu stāstu. Pēc izrādes mākslinieki iepazīstināja skolēnus ar cirka mākslas pamatiem, dažādām izrāžu formām, kā arī sniedza nelielu meistarklasi, mudinot skolēnus izmēģināt pantomīmas un plastiskās akrobātikas pamata tehnikas.
3b klases skolēni piedalījās nodarbībā “Kas ir interpretācija? Skaidro māksliniece Luīze Rukšāne”. Nodarbībā par interpretāciju māksliniece Luīze Rukšāne skaidroja sarežģītā termina “interpretācija” nozīmi saprotamā veidā, aicinot bērnus izstrādāt interpretāciju par konkrētu tēmu, izmantojot aplikāciju metodi. Nodarbībā Luīze iepazīstināja ar citu mākslinieku interpretatīvajiem darbiem, tādējādi uzskatāmi parādot, kā interpretācija tiek veidota mākslinieciskā izteiksmē, un sniedzot ieskatu šī termina pielietojumā mākslas pasaulē.
4.klases skolēni noskatījās tiešsaistes koncertlekciju “Sprādziens mūzikā”, kurā apskatīts, kā populārā mūzika attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitiem, 90. gadu popkultūra un mūsdienas. Koncertlekcija bija kā ceļojums laikā, izzinot, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu. Aplūkoja arī to, kā Latvijā izpaudās katrs no šiem žanriem, un izpildīja arī latviešu komponistu dziesmas, lai varētu gūt iespaidu arī par mūsu spilgtākajiem mūzikas šedevriem.
5a, 6bc klases skolēniem bija iespēja piedalīties virtuālajā nodarbībā “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero””. Burvju mākslinieki Dace un Enrico Pecoli (Pezzoli) iepazīstināja ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un šīs jomas attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Skolēni izzināja oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību un izteiksmes līdzekļus, kāds bija pirmais populārākais burvju triks pasaulē, redzēja tā demonstrējumu, bija liecinieki cilvēka levitācijas iespējamībai un bija daļa no “trīsgalvainas Amazones džungļu puķes” ilūzijas.
Nodarbības laikā skolēniem bija iespēja izstaigāt maģisko Iluzionisma muzeju, – teātri divos stāvos, kā arī ieskatīties slavenā amerikāņu iluzionista Hudini atslēgu noslēpumu kambarī un uzzināt, kurš burvju mākslinieks pirmais izdomāja burvju Kino trikus.
5bc un 6a klases skolēni piedalījās Liepājas teātra tiešsaistes mācībizrādē “Kā top teātris?”.
Mācībizrāde bija veidota kā performatīva tiešsaistes nodarbība, kuras galvenais mērķis ir atraktīvā un saistošā formātā parādīt jauniešiem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu.
Liepājas teātra aktieri atraktīvā un saistošā formātā parādīja skolēniem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu. Ar mācībizrādes palīdzību skolēnos tiek radīta izpratne par teātra darbības pamatiem un visdažādāko profesiju nozīmi un ieguldījumu teātra darba uzturēšanā.